Klient jim převede určitou částku a tu pak tyto firmy utratí za klíčová slova. Většinou používají i dráhá a nesmyslná klíčová slova. Malý příklad na ukázku. Zabýváme se například výrobou hrnečků, tzn. Budou nás zajímat lidé, kteří na internetu budou vyhledávat klíčová slova „výroba hrnečků, výroba hrnků, apod." Při zadání klíčového slova „výroba hrnečků" do vyhledávače Seznam.cz nebo Google.cz se zobrazí naše reklama v reklamní části výsledků hledání. Po kliknutí na tento reklamní text, je uživatel poslán přímo na Vaše stránky.
Takových reklamní textů a klíčových slov je nastaveno v kampani desítky až stovky tak, aby byl pokryt celý obor Vaší působnosti. PPC kampaně probíhají pomocí služeb Sklik (vyhledávač Seznam.cz) a Adwords(vyhledávač Google.cz). Reklamy od společnosti Alsenta s.r.o. se objevují ve výsledcích hledání, ale i na reklamních plochách těchto služeb na stránkách jejich partnerů.
Na otázku, proč PPC kampaň právě od společnosti Alsenta s.r.o., nám odpověděl jednatel společnosti Zbyněk Lakomý. „Alsenta s.r.o. garantuje počet přivedených uživatelů, zaměřuje se na větší počet klíčových spojení, neplatí zbytečně drahá klíčová spojení, místo nich používáme desítky až stovky klíčových slov s nižší cenou, pro jednu PPC kampaň vytváří několik sestav zaměřených na daná klíčová slova a neustále sleduje vývoj PPC kampaněa reaguje na změny konkurence."