V listopadu minulého roku muselo dojít k zastavení provozu výtahu, který byl v zastaralém a dezolátním stavu. Realitní skupina RPG Real Estate se rozhodla tuto kulturní technickou památku rekonstruovat. Náklady činily 4 661 802 korun. Práce bylo nutné koordinovat s Útvarem hlavního architekta MMO - odd. Památkové péče. Při opravách došlo k celkové rekonstrukci horní a dolní strojovny, opraveny a vyměněny byly nejen díly v šachtě, ale došlo k repasi všech kabin. Zároveň společnost zrenovovala i nástupní plochy.
Páternoster je druh výtahu s nepřetržitým řetězem kabin, vertikální dopravní zařízení pracující na plynulém oběžném principu. Podle nových právních a technických předpisů oběžné výtahy již nejsou druhem výtahu, ale patří obecně mezi zdvihací zařízení respektive zdvihadla a nepodléhají tak standardní evropské normě EN81.1 pro výtahy pro přepravu osob a nákladů.
V jedné výtahové šachtě jsou dvě řady kabin, z nichž se jedna pohybuje směrem nahoru a druhá dolů. Jednotlivé kabiny jsou umístěny těsně nad sebou a mohou nepřetržitě odbavovat cestující, kteří mohou kdykoli nastoupit a kdykoli vystoupit v libovolném podlaží. Na konci směrové dráhy páternosteru je kolo, podél kterého je obtočen závěsný řetěz kabin. Kabina se tak ve sklepě či ve strojovně (v úvrati) posune do opačného dopravního směru. Kabina se tedy nepřeklopí, ale jen se horizontálně přesune. Páternostery jsou vybaveny čidly, která je zastaví v případě, že by pasažér uvízl mezi kabinou a vchodem. Je to nejrychlejší vertikální dopravní prostředek přestože jezdí rychlostí jen 0,12 až 0,2 metry za sekundu.
Kancelářská budova bývalého Generálního ředitelství Severní dráhy Ferdinandovy na Prokešově náměstí byla realizována podle projetu architekta Karla Kotase (1894-1973), předního představitele české moderní architektury. Projekt vznikl v roce 1939 a budovu postavilo v letech 1939-1941 pro Generální ředitelství Severní dráhy Ferdinandovy stavební oddělení téže firmy. Do objektu jsou organicky začleněna hodnotná umělecká díla, vytvořená s ohledem na monumentální účinek stavby. V úrovni II. nadzemního podlaží je v hlavním průčelí osazen žulový reliéf Stvoření uhlí od sochaře Jana Laudy (1896-1959) a v mezipatře hlavního schodiště mezi I. a II. NP je osazena vitráž z barevného skla na obdobné téma od Jana Baucha (1898-1995). Před budovu byla osazena po ukončení II. světové války bronzová socha horníka od Antonína Ivanského, dotvářející tematicky i výtvarně před prostor administrativní budovy.