Stanislav Svoboda, RPG RE: „Takový seminář může velmi dobře přispět k tomu, že si účastníci vymění své zkušenosti s projekty v oblasti společenské odpovědnosti firem. A tento dnešní seminář byl opravdu dobrým příkladem, protože se tady sešli zástupci firem, zástupci neziskového prostoru, zástupci obcí a v té živé diskuzi, která tady nastala, již došlo k tomu, že jsme si vyměnili řadu nápadů, navázali kontakty a myslím, že to povede k další plodné spolupráci v této oblasti."
Účastníci semináře rozebírali největší problémy Moravskoslezského kraje - tedy ekologii, čistotu ovzduší, sociální potíže, odchody vzdělaných lidí a ztráta talentů.
Michal Růžička, Leadership Group Byznys: „Projekty CSR mohou pomoci úplně každému regionu, každý region má své zvláštnosti. My jsme tu dnes slyšeli, že moravskoslezský region trápí především životní prostředí, sociální vyloučení některých skupin, nezaměstnanost a kriminalita a myslím si, že se ukázalo, že některé společnosti, které mají tradici v pomoci společnostem a mají tradici v projektech CSR tady zjistili, že mohou na některých projektech spolupracovat."
Příklad úspěšné spolupráce firmy a neziskové organizace představil na semináři Stanislav Svoboda z RPG RE. Majitel rozsáhlého portfolia bytových domů uskutečnil projekt Liščina, jehož cílem je zlepšení sociální a životní situace obyvatel Liščiny v Ostravě - Hrušově.
Stanislav Svoboda, společnost RPG: „Tam máme zejména jako příklad dobré praxe projekt v obci Liščina. Je to lokalita, která je sociálně vyloučená a po dvou a půl letech práce v této lokalitě ve spolupráci s obcí a s neziskovou organizací Vzájemné soužití jsme dokázali tuto lokalitu oživit a revitalizovat tak, že ty změny jsou opravdu výrazné. Tu lokalitu dneska nepoznáte jaká je, ve srovnáním s tím, jaká byla."
Velký význam semináře pro firmy i neziskové organizace vyzvedli i Kateřina Ondřejková z Walmarku a Ondřej Kulhánek z DHL.
Kateřina Ondřejková, Walmark: „Ten význam, si myslím, že je dvojí: zaprvé, že se potkají ty firmy, které se oblasti CSR nebo dárcovství věnují a ono jich není příliš mnoho a potom druhé pozitivum vidím v tom, že se tady potkají ta druhá strana, ty neziskové organizace, které se třeba dozví, jak ty firmy smýšlejí."
Ondřej Kulhánek, DHL: „Jejich hlavní činností by mělo být přijít s konkrétním projektem za tou firmou: my potřebujeme tohle, jste schopni nás podpořit nebo co jste schopni udělat a podobně. Protože opravdu oni vědí, co potřebují a měli by přijít s konkrétním projektem za tou danou firmou: můžeme jít spolu do toho, ok, jdeme do toho."
Organizace Byznys pro společnost vznikla v dubnu roku 2010. Sdružuje více než dvacet firem a je otevřena všem firmám, které uznávají principy společenské odpovědnosti.