Pokud je Vaším cílem certifikát, máte pravdu a dále nečtěte. Jestli ale chcete vynaložené náklady zhodnotit, pak se podívejme na ISO 9000, která uvádí zásady managementu kvality. Když se nad nimi zamyslíte, napadne Vás řada otázek.
Zaměření na zákazníka
Víte, kdo je Váš zákazník? Co chce a očekává? Je spokojený? Na čem závisí jeho spokojenost a jak ji při udržení nákladů a zvýšení zisku pozitivně ovlivnit?
Vůdčí princip
Znají Vaši pracovníci své odpovědnosti a pravomoci? Jsou dostatečné k tomu, aby mohli efektivně plnit požadavky a očekávání zákazníků? Ví, proč to dělají, kam firma směřuje? Umíte je nadchnout pro cíle společnosti?
Zapojení pracovníků
Dokážete využít potenciál pracovníků? Jaké znalosti, zařízení nebo systémové nástroje potřebují pro zvýšení produktivity své práce? Umíte je zapojit nejen při realizaci produktu ale i do zlepšování?
Procesní přístup
Řídíte účinně své procesy? Jsou dobře definované? Umíte využít jejich silné stránky?
Systémový přístup k managementu
Jak se projeví výpadek v jednom na výsledcích ostatních procesů? Má každý produkt procesů, tedy i záznam nebo jiný dokument, svého zákazníka?
Rozhodování na základě faktů
Jak se chovají procesy při změně parametrů vstupů? Vyhodnocujeme trendy dosažených výsledků? Jak se vyvíjí prodej jednotlivých produktů? A jejich parametry kvality? Jak náročné jsou tyto analýzy? Jaké náklady představuje sběr údajů?
Neustálé zlepšování
Stanovujete cíle pro svou firmu? A oddělení? A pracovníky? Jsou cíle propojené? Ovlivňují se? Co se děje pro jejich splnění? Mají pracovníci pro jejich plnění dostatek pravomoci a zdrojů? Mají vhodné návyky a systémové nástroje?
Vzájemně výhodné dodavatelské vztahy
Kteří dodavatelé jsou pro Vaše podnikání klíčoví? Řešíte společně, jak zvýšit kvalitu a produktivitu výroby a zajištění plynulosti dodávek?
Je-li systém řízení Vaší firmy účinný, odpovědi znáte. Pokud ne ... máte prostor pro zlepšování, protože má nízkou efektivitu a obsahuje řadu skrytých možností a rezerv.
Když mi napíšete na kolja@snajdr.com, spolu to vyřešíme.