Většina řidičů podle různých průzkumů přiznává, že nedodržuje předepsanou rychlost. Nejčastěji při jízdě mimo obec nebo na dálnici. Často to bývá v průměru například o 10 kilometrů v hodině. I to může ale řidičům pořádně zatopit, pokud je změří radar. Ve Frýdku-Místku a jeho okolí měří rychlost i městská policie.
Tomáš Zapletal, vedoucí operativní skupiny MP Frýdek-Místek: "V drtivé většině případů se jedná o překročení rychlosti v intencích těsně nad povolený limit. Ale vyskytují se i případy, kdy dochází k razantnímu překročení rychlosti."
Lidé ale mají nyní možnost, jak zjistit, kde zrovna strážníci měří.
Leonard Varga, náměstek primátora Frýdku-Místku/Piráti/: "My jsme se ve Frýdku-Místku rozhodli k takovému netradičnímu kroku. A to sice, že budeme občanům dopředu dávat vědět, kde městská policie měří rychlost. Ideální prostředek k té komunikaci s občanem, je mobilní rozhlas, který jsme nedávno ve Frýdku-Místku zavedli."
Aplikaci, kterou město spustilo v září, využívá v současnosti už téměř 1 700 občanů. Slouží především k aktuálnímu a nejrychlejšímu informování o dění ve městě. Ať už jde o různé mimořádné události, havárie, plánované opravy nebo například dění z oblasti kultury a sportu. Lidé prostřednictvím aplikace mohou také zasílat městu různé podněty k řešení.
Leonard Varga, náměstek primátora Frýdku-Místku/Piráti/: "Pokud si tedy aplikaci stáhnete nebo se zaregistrujete na fm.mobilnirozhlas.cz, informace vám budou chodit rovnou do mobilního telefonu, případně do emailu."
Co se měření rychlosti týče, tak cílem města je hlavně přimět řidiče sundat nohu z plynu a jezdit podle předpisů.
Tomáš Zapletal, vedoucí operativní skupiny MP Frýdek-Místek: "Měření rychlosti provádění městskou policií ve Frýdku-Místku mají víceméně preventivní charakter. Většina měřících míst je z dálky době viditelná. I přesto se v letošním roce strážníkům podařilo odhalit celkem 210 případů překročení povolené rychlosti."
Leonard Varga, náměstek primátora Frýdku-Místku/Piráti/: "Naší prioritou je totiž prevence a ne represe. Nejde nám o to od řidičů vybírat pokuty, jde nám o to, aby se ve městě jezdilo bezpečně a aby lidé ty předpisy dodržovali."
Rizikové oblasti, jako jsou silnice s hustým provozem, frekventovaná místa u škol nebo nemocnic a lokality s větším pohybem chodců by tak měly být zase o něco bezpečnější.