Zařízení, které měření zprostředkovává, bylo v úterý přemístěno z Dlouhé třídy v centru města. Na Ostravské ulici bude měřit rychlost vozidel ve směru od velkého kruhového objezdu na Ostravu.
Důvodem přemístění úsekového radaru je snaha snížit rychlost vozidel před křižovatkou, kde se stávají dopravní nehody. Správce silnice, kterým je Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje stavební úpravy v křižovatce, a to instalaci středových svodidel, které by znemožnily odbočování a průjezd středem křižovatky. Město se tomu brání, protože nechce, aby byl více zatížen velký rondel.
Na Ostravské ulici čas od času rychlost vozidel měří Policie ČR a probíhalo i několikadenní nepřetržité skryté měření pro vytvoření statistiky o porušování povolené "padesátky". Před časem se na rychlost se svým radarem zaměřili i strážníci.
Další dva úsekové radary, na Dělnické ulici a na Národní třídě, zůstanou v provozu beze změn.
Zařízení pro úsekové měření pracuje automaticky, když rychlost vozidel vypočítává z doby průjezdu od bodu vjezdu do bodu výjezdu z úseku. Nejdříve pořídí fotografii automobilu s registrační značkou při vjezdu do úseku a následně i při vyjíždění z úseku. Snímky porovná a pokud výsledný čas průjezdu odpovídá vyšší rychlosti, než jaká je v úseku nastavená, okamžitě odesílá snímky ke zpracování a vystavení pokuty.
Systém nedokáže vyhodnotit rychlost motocyklů, které nemají přední registrační značky, případně automobily, které je nemají řádně umístěné, nebo je mají nečitelné.