Řidiči, kteří vyjíždí z Havířova do Ostravy, musí dát nohu z plynu. Jinak je bude čekat pokuta. Město nechalo přesunou zařízení pro úsekové měření rychlosti z Dlouhé třídy právě na Ostravskou ulici. Zajištění dodržování 50 km rychlosti a tím i snížení rizika dopravních nehod, byla podmínka ŘSD, které se chystá na úpravu v křižovatce.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Je to součástí dohody, kterou jsme řešili s ŘSD, kde jsme chtěli zachovat odbočení z Rudné na Šumbark. Určitě si pamatujete situaci, kdy hrozilo, že středové pásy budou přehrazeny a veškerá doprava bude směřovat na kruhový objezd. My jsme proti tomu silně argumentovali a říkali jsme, že to je špatně, protože by se rondel ucpával a doprava by se komplikovala. Vznikaly by nebezpečné situace. Na základě této dohody, abychom zajistili bezpečnost celé lokality, tak musí být instalováno úsekové měření rychlosti na výjezdu z Havířova. To znamená před křižovatkou odbočení na Šumbark a úsekové měření končí za křižovatkou. Tak, abychom docílili toho, že v úseku té křižovatky a v úseku odboční levého z Ostravy po Rudné ulici na Šumbark bude bezpečné.
Nejdříve město provedlo statistické měření, aby se zjistilo, ke kolika přestupkům v daném úseku dochází. Následně začala městská policie měřit rychlost stacionárním radarem.
Bohuslav Muras, ředitel MP Havířov: "Původně mělo na Ostravské ulici vzniknout čtvrté úsekové měření, ale vzhledem k nevýhodnosti nabídky, která vyhrála od toho město ustoupilo a přistoupilo se k přemístění ze stávajících měření. V tom úseku je nejvyšší povolená rychlost 50 km v hodině."
Jak se celkově v Havířově osvědčilo úsekové měření?
Bohuslav Muras, ředitel MP Havířov: “Na každém úseku, kde jsme ho instalovali, bylo v počátečních měsících 1400 přestupků za měsíc. V současné době je to od 160 do 200 přestupků. Což znamená takřka desetina.”
Nyní probíhá zkušební provoz úsekového měření.