V listopadu má být kraji předložena IEA obou částí výstavby obchvatu Havířova. Sdružení pro přeložku a výstavbu silnice 1/11 na svém zasedání nyní vzneslo požadavek, aby ŘSD ještě zvážilo možnost trasy, která by vedla z Horní Suché, dále na Stonavu a následně Český Těšín. Nyní projekt počítá s trasou Horní Suchá, Těrlicko, Třanovice.
Jiří Veselý, předseda Sdružení pro přeložku a výstavbu silnice 1/11: "Protože vnímáme, že zaznívají dotazy z řad občanů, proč není v jiné, případně alternativní trase. Tak jsme požádali zástupce ŘSD, aby dokumentaci, která k tomuto tématu byla zpracována, znovu oprášili, abychom mohli ty důvody, které vedly k tomu rozhodnutí, že ta trasa té silnice povede přes Těrlicko a Třanovice znovu vysvětlit.”
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Kdybych měl konkrétně hovořit za Havířov, tak řeknu, že nám je jedno, jestli se na D48 dálnici napojíme v Českém Těšíně, nebo Třanovicích, to je práce ŘSD. Pokud by z té alternativní trasy vzešlo, že je levnější, výhodnější, tak proč nevymyslet alternativní trasu. Je otázkou, zda je možné přes poddolované území alternativní trasu udělat.”
Pokud bude platit nyní plánovaná trasa požaduje Sdružení, aby bylo součástí IEA vybudování mimoúrovňové křižovatky v Třanovicích.
Martin Polášek (NEZÁVISLÍ - Těrlická koalice), starosta Těrlicka: “Původní trasa nepočítala s napojením Těrlicka a Třanovic na tuto novou komunikaci. To jsme v minulých letech doplnili o křižovatku s pracovním názvem MKÚ Třanovice 2, která vlastně by řešila napojení občanů Třanovic, Těrlicka, Dolních Domaslavic na tuto novou komunikaci. Nicméně ministerstvo dopravy tuto křižovatku vypustilo ze zpracování IEA. Což je zásadní problém, protože pokud by to nebylo v této studii zohledněno, tak nám následně tato křižovatka vypadává z realizace a pro naše by to byl zásadní problém. Ty protesty občanů by byly zcela oprávněné.”
Zástupce ŘSD uvedl, že s požadavkem v Třanovicích by neměl být problém. Druhý nekomentoval. Na první etapě obchvatu panuje všestranná shoda.