Na návrat mašinky se těšily stovky dětí i dospělých. Mnozí ji považují za symbol.
Jan Krkoška (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Pro Krnov je to historie, která se vrací zpátky na podstavec. Důležité je, že v tom našem okolí krnovská parní lokomotiva zdůrazňovala nějakou historii a ta se dneska vrátila zpátky tam, kam patří.“
Vrácení lokomotivy do Krnova nebylo vůbec jednoduché, čekalo ho několik překážek.
Igor Kozelek, autor a realizátor myšlenky: „Největší oříšek bylo opravdu zjistit, kdo je vlastníkem té mašinky. Po dlouhé době přes Zemský archiv v Bruntále jsme zjistili, že to patří Krnovanům. A pak ten další oříšek bylo, mašinku přetáhnout těch 370 kilometrů z Kněževsi na Rakovnicku zpátky do Krnova.“
Marek Plochý, ředitel Centra historických vozidel: „Já jsem rád za České dráhy, že jsme se s městem Krnov domluvili. Je to důstojný bod oslav 150 let železnice Olomouc – Krnov – Opava."
Opětovnou instalaci na podstavec přivítaly nejen děti, ale i pamětníci.
Bohumil Koukola, pamětník: „Je to úžasné. Já jsem rád, že se vrátila historie do Krnova. Je to takovým symbol, který tady stál mnoho let a já myslím, že všichni občané Krnova budou na tu mašinku pyšní.“
Pamětnice: „Pamatuji si tu mašinku jako děcko, potom dlouho dlouho nic a dneska tedy je to úplně perfektní.“
V dalším plánu Krnova je zrychlení celé trati i budování moderního dopravního terminálu.