Parní mašinka je po generální rekonstrukci na svou, již 19. sezónu plně připravena.
Alexandr Šmiro, strojvedoucí: „Za tu cestu tam a zpět mašinka spápne cca tunu uhlí. Vody, nějakých 6 kubíků.“
David Chovančík, Slezské zemské dráhy: „Naše souprava se skládá z vyhlídkových vozů, z pivního vagónu s občerstvením, z cyklovagónu pro kočárky a kola a samozřejmě máme i uzavřený vagón, kdyby nebylo úplně nejideálnější počasí, máme pestrou soupravu vozů, jeden z nich je dokonce určen pro imobilní cestující.“
Kromě výletu krásnou přírodou Osoblažska na trati s rozchodem pouhých 760 milimetrů mohli cestující obdivovat také krásně opravená historická nádraží v Třemešné, Liptani, Slezských Rudolticích, Kobernu, Bohušově a Osoblaze.
Anna Vaverová, ředitelka, Rozvoj Krnovka, o.p.s.: „Jsem tady, protože jedu poprvé úzkokolejkou a moc se na to těším, hlavně, že poznám i území z pohledu vlaku, věřím, že to bude zážitek. Mám sebou tady neteř se synovcem a syna a babičku s dědou, takže projedem se.“
Anketa, cestující: "Jsem tady podruhé a jsem ráda, že jsem v telce.“
„Jelo se nám výborně, jsme tady kolektiv z firmy Vítkovice Steel, tak jsme se domluvili a jedeme na dva dny tady do Osoblahy.“
V červnu jede parní vlak o sobotách, o prázdninách každý víkend a svátky a v září čeká Osoblažku velká oslava 125 let úzkokolejky.