Znovu se můžete podívat na následky srážky vlaku a kamionu na železničním přejezdu ve Studénce. Tři lidé zahynuli a další byli těžce zraněni. Polský řidič nedbal výstražných světel a přesto vjel na přejezd, kde ho pak závory uvěznily. Podobných nehod přibývá a proto se sešli odborníci. Chtějí vymyslet, jak přejezdy lépe zabezpečit.
Kateřina Šubová, mluvčí Českých drah: “Z pohledu národního dopravce vnímáme, že bezpečnost cestujících je naší prioritou, ale podle statistik většinu nehod nezaviní vlaky, ale naopak neukáznění řidiči.”
Jednou z variant jsou světelné závory. Otice na Opavsku jsou jedním ze tří míst v zemi, kde je odborníci testují. Správa železniční dopravní cesty ale z jejich zaváděním zatím nepočítá. Navíc prý koho nezastaví červený semafor, toho nezastaví ani blikající světla ve vozovce. Podle experta na dopravu Milana Bělky pomůžou jedině přísnější tresty.
Milan Bělka, dopravní expert: “Můj návrh je jednoznačný. Poprvé při zaevidování takového přestupku automaticky zákaz řízení na dobu nejméně dvou let a při opakovaném projetí by se jednalo o trestný čin.”
U cizinců pak Bělka navrhuje trest zákaz vstupu na území České republiky. První konkrétní návrhy na zvýšení bezpečnosti by měly být předloženy na konci září.