Nová vizuální identita, která pro městské kulturní středisko vznikla zhruba rok, se poprvé objevuje v propagačních materiálech, třeba i v městském zpravodaji. Staví na tradičních prvcích města, jako je motiv ruky držící půlenou střelu, a přetváří je do moderní podoby.
Ondřej Rečka, ředitel MKS Nový Jičín: “Nechtěli jsme začít tím, že bychom si vytvořili jen prosté logo. Rozhodli jsme se, že využijeme brandovou komunikaci, k tomu jsme si pozvali odborníka v této oblasti Karla Novotného, který působí na Newton University. Na základě toho jsme zjistili, že mám v podstatě problém v komunikaci. Odráží to třeba náš web, který není úplně přehledný a chceme s tím do budoucna něco dělat. Takže jsme v podstatě potřebovali uchopit vůbec to, jak komunikovat naši činnost, protože ji máme velice pestrou, od knihovny, přes kino, výstavní síň až po Klub Galerka a samostatné venkovní akce. Takže to byl prvotní motor, proč jsem se proto rozhodli.”
Součástí nového grafického systému jsou tedy specifické barvy a symboly pro každou z institucí, která je pod městské kulturní středisko začleněna.
Radka Filipíková, PR a marketing, MKS Nový Jičín: “Co se týče kulturních akcí obecně, ty budou mít fialovou barvu a bude je symbolizovat takové abstraktní “káčko”. Klub Galerka symbolizuje červená a tím znakem je amplituda.”
Znakem knihovny je zelená kniha, kina Květen tyrkysově modrá filmová klapka a výstavní síň představuje žlutý obrys plastiky.
Radka Filipíková, PR a marketing, MKS Nový Jičín: “V podstatě v novém vizuálu už začínám prezentovat všechny akce, které jsou plánovány na prosince. Takže už i nyní mohou lidé vidět na plakátovacích plochách plakáty v novém designu a stejně tak na sociálních sítích už příspěvky spouštíme v novém vizuálním stylu.”
Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Město Nový Jičín již v minulosti získalo svou firemní identitu, máme svůj znak města, ale mám i své logo manuály, které používáme. Jsem velmi rád, že i příspěvkové organizace a organizační složky města jdou touto cestou a začínají měnit ten manuál a tu firemní identitu.”
Cílem změny je nejen sjednotit a zatraktivnit prezentaci jednotlivých institucí, ale také usnadnit návštěvníkům orientaci a moderní podobou se přiblížit i mladé generaci.
Nový vizuál se postupně promítne i do webu novojičínské kultury, který čeká zásadní změna v příštím roce.