Na zahradě Základní školy pro tělešně postižené na Dostojevského ulici vyrostlo hned několik stanovišť, kde děti mohly vyzkoušet, zda umí hospodařit s penězi. Mnohé se naučily už dříve ve škole v rámci finanční gramotnosti. Teď si mohly formou plnění úkolů zopakovat to nejdůležitější.
„Chceme, aby si děti uvědomily, co peníze v životě znamenají, s jakým úsilím je získáme a co si za ně můžeme pořídit. Spíše je učíme myslet do budoucna,“ shrnuje smysl projektového dne školní koordinátorka EVVO Jana Vaňková.
Děti zjišťovaly třeba kolik co stojí. Zkoumaly informace, které obsahuje účtenka. Učily se, jak nakupovat na internetu. Nebo připravovaly týdenní jídelníček včetně nákupního seznamu potřebných surovin.
„Mají na to limit, každé jídlo je naceněné a děti si vybírají tak, aby se vešly do finančního limitu,“ popisuje lektorka projektu Finanční gramotnost do škol Eva Kianicová, která do školy dochází, aby žákům zásady finanční gramotnosti osvětlila.
Ruku k dílu přiložili také žáci ze Základní školy a Gymnázia ve Vítkově, kteří si připravili krátkou scénku.
„Martin dostal jednoduchý úkol – jít koupit rohlíky. Ale potkal ho kamarád a chtěl, aby s ním šel na zmrzlinu. Děti si měly vybrat, kam by šly ony,“ vysvětluje zadání Sára.
Spolupráce mezi opavskou a vítkovskou školou trvá už mnoho let. Společné akce jsou velmi oblíbené.
„Obohatí nás to. Naši žáci a studenti si rozvíjí sociální dovednosti. Automaticky přijímají tu druhou stranu, která je trochu jiná mentálně, tělesně,“ vysvětluje ředitel ZŠ a Gymnázia Vítkov Miroslav Bučánek.
A protože k myšlení je potřeba také důkladně okysličený mozek, byly pro děi připravené také nejrůznější pohybové aktivity, které jim pořádně rozproudily krev.