Vzorečky pro obsah, objem či obvod - pro mnohé žáky 4. třídy naprosto nepochopitelné pojmy. Jak vysvětlit dětem látku, aby jí porozuměly a navíc, aby si ji pak zapamatovaly? Nad tím přemýšlela učitelka matematiky Libuše Kovářová. A tak vznikly tyto výukové sady.
Libuše Kovářová, učitelka, ZŠ Riegrova, Opava: Ty věci, které si děti zažijí, slouží více pro pochopení. Oni si vyvozují vazby, vztahy mezi jednotlivými matematickými pojmy. A tím pádem pochopení je látky hlubší.
K sadám pro výuku obsahu, objemu a obvodu přibyly další – povrch, tělesa a zlomky. Na těchto pomůckách učitel látku vysvětlí a díky příkladům na přiložených kartičkách si ji pak žáci mohou procvičit.
Lenka Smolková, učitelka, ZŠ Riegrova, Opava: „Probíráme s dětmi rovnoběžníky, obsahy, obvody obrazců. Tato pomůcka je výborná k tomu, aby si to děti dokázaly lépe představit.“
Vkládáním malých krychliček do větších těles zjišťují žáci objem. Skládáním tyčinek zase obvod. Nadaní žáci pracují podle složitějších zadání a vymýšlet si mohou také vlastní příklady.
Libuše Kovářová začala výukové sady vyrábět nejprve pro své žáky. Když o její pomůcky projevili zájem i kolegové, připravila je také pro ně. Za čtyři roky vytiskla doma na své 3D tiskárně na šest stovek těchto stavebnic. Využívat je mohou jak učitelé na prvním, tak i na druhém stupni.