Projet ve špičku Opavou vyžaduje pevné nervy. Průjezd zkomplikovala výměna starých semaforů za nové na vybraných křižovatkách. Město zakázku převzalo s řadou výhrad a se zhotovitelem díla řeší odstranění nedostatků.
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Je to složité, protože máme dneska dva dodavatele, dva provozovatele těch systémů a hledá se způsob tak, aby řádně a správně komunikovaly ty systémy mezi sebou. Takže je tam nějaký plán, jízdní plán, který modifikuje ty křižovatky navzájem a ty semafory. Měl by nastavit lepší průjezdnost Opavou. To se zatím nedaří, musí se ty plány aktualizovat, musí tam správně fungovat načítací čidla, které načítají auta a tím říkají takové informace, hele tady je moc aut, pusť to, tady je málo aut, můžeš zastavit a dát přednost protijedoucím vozidlům.”
Špatně seřízené semafory dělají problémy i Městskému dopravnímu podniku. Trolejbusy kvůli nim nabírají i několika minutová zpoždění.
Pavel Gebauer, ředitel MDPO Opava: “Určitá úprava se teďka udělala v rámci Telematiky, ale není to všude ideální na všech křižovatkách. Nejhorší křižovatka je u východního nádraží, potom Praskova-Komenského. To jsou takové dvě nejvytíženější křižovatky, které dělají trolejbusům problémy, autobusových je samozřejmě víc. Pokud to je ve špičku, to znamená kolem té 3. hodiny, čtvrté, tak klidně i 10 minut zpoždění můžou nabrat.”
Výměna semaforů začala na jaře roku 2021 a skončit měla už loni v červenci, což se ale nestalo.
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Firma byla víc než rok ve skluzu a dneska je ve velkých milionových sankcích, my jsme přišli také o dotaci v tuto chvíli v řádech zhruba 4 milionů korun a toto musíme se zhotovitelem díla dojasnit a budeme hledat možnou shodu jak bychom našli nějakou dohodu společnou a pokud tomu tak nebude, tak nám nezbyde jiná možnost než celou záležitost řešit u soudu.”
Město zakázku vysoutěžilo za 34,5 milionu korun a získalo na ni dotaci z Evropského strukturálního a investičního fondu ve výši 85 procent.