Občanská poradna opavské Charity na Kylešovické ulici poskytuje poradenství v širokém okruhu oblastí. Klienti se na ni mohou obrátit s jakýmkoli problémem.
Radka Matyášková, vedoucí Občanské poradny: "Pomáháme klientům nabízet možnosti řešení toho daného problému a podporu. Nejčastěji za námi chodí klienti právě s problematikou exekucí, dluhů, nájemního bydlení."
Na den otevřených dveří se pracovnice poradny pečlivě připravily. Prezentace měla pomoci přítomným, aby se zorientovali ve svých právech i povinnostech. Ožehavým tématem je přitom zvyšování nájmu.
Anketa, návštěvnice dne otevřených dveří: "Když zaplatím a k tomu inkaso tak mně nezbude z důchodu nic naopak mně ještě bude chybět na to zaplacení. Chtěla jsem se poradit co mám dělat." "Chci se dozvědět se nějaké nové informace." "Já hlavně z profesního zájmu, protože klienti našeho krizového centra často se potýkají s problematikou bydlení a nájmu. Takže jsem přišla posbírat informace."
Radka Matyášková, vedoucí Občanské poradny: "Dozví se o tom jaké náležitosti má mít nájemní smlouva, jaký je rozdíl mezi nájemní, podnájemní smlouvou, jak to bude vypadat s nájemným od ledna příštího roku. Jak podat výpověď nájmu."
V Občanské poradně jsou lidem k dispozici tři vyškolení pracovníci, kteří jsou v kontaktu i s právníky.
Radka Matyášková, vedoucí Občanské poradny: "Provozní dobu máme každý den kromě úterý, takže klient nás může navštívit v pondělí a ve středu od osmi do 16ti, ve čtvrtek a v pátek od osmi do 12ti hodin. Většinou chodí ženy a je to spíš taková střední věková skupina kolem 40, 45 let."
Pro pomoc či pro radu si do opavské občanské poradny přijde měsíčně 80 až 100 klientů.