Operační centra tísňového volání se v kraji sjednotila. Okresní dispečinky zanikly a veškeré tísňové hovory se soustředí v novém centru v Ostravě. V areálu opavské nemocnice ale přesto funguje velmi užitečná telefonní linka.
Lukáš Humpl, mluvčí Záchranné služby MSK: "Tady v Opavě je jedna z pracovnic, sestřička, která obsluhuje právě linky informačního centra."
Na telefonní číslo 553 777 777 mohou volat lidé s nejrůznějšími dotazy.
Lukáš Humpl, mluvčí Záchranné služby MSK: "To znamená, kam je možno dovolat se k nejbližšímu lékaři, kde je v provozu nejbližší lékařská pohotovostní služba, stomatologická ordinace, otevřená lékárna v nočních hodinách například nebo kde je nejbližší sanitní přeprava."
Eva Nyklová, operátorka info linky: "Nejvíce se obracejí s tím, že žádají telefonní čísla na obvodní lékaře."
Vyškolená operátorka zodpoví denně až 60 dotazů.
Eva Nyklová, operátorka info linky: "Teď jsem tu měla takový neobvyklý případ, že zemřela babička, tak obvodní lékař ji odkázal na záchrannou službu, no a tak jsem volala paní doktorce zpátky že teda povinností je ohledat své pacienty."
Lukáš Humpl, mluvčí Záchranné služby MSK: "A lidé se také mohou obracet o informace prostřednictvím emailové adresy a mohou psát na infocentrum@zachranka-msk.cz."
Záchranáři ale připomínají, že na infocentrum by se lidé měli obracet jen v případech a obtížích, kdy není ohrožen život.