“Pokud se týče bikesharingu, tak samozřejmě podporujeme tuto aktivitu města, protože domníváme se, že přechod z dopravních prostředků používající spalovací motory na přechod na pohon vlastní silou, tedy nohama je výhodný pro naše životní prostředí a umožňuje občanům dostat se i do míst, kde by se těžko dostávali a těžko parkovali,” uvádí Zuzana Ožanová, starostka MOb Moravská Ostrava a Přívoz
“Jezdím často, jezdím velmi rád na kole do přírody, občas do práce z Poruby. Jsou tady po Ostravě a mimo Ostravu výborné cyklostezky. Tady tato kola využívám v rámci města. Myslím si, že je to výborná služba.”
Cyklisté by ovšem neměli zapomínat na pravidla silničního provozu. Ostravský magistrát proto v souvislosti s bikesharingem spustil kampaň Dávej bacha, aneb desatero jízdy na kole.
“Nejhorší věcí je, kterou nám občané dělají, když jezdí na kole po chodníku. Dalším nešvarem je, když jedou cyklisté po přechodech,” uvádí Zuzana Ožanová, starostka MOb Moravská Ostrava a Přívoz
Dobrou zprávou je, že cyklisté se ke kolům chovají téměř vzorně.
Ta kola tady v Ostravě moc často neopravujeme. ale stává se, že nějaké drobné opravy tady jsou . Teď jsem právě dostal v aplikaci echo, že je tady nějaké drobná oprava, takže právě tam pro jedno kolo jedu,” říká David Lotecký, Nextbike
K zapůjčení kola je zapotřebí aplikace v mobilním telefonu. Pokud chytrý telefon nemáte, musíte se obrátit na zákaznickou linku společnosti Nextbike, která tuto službu provozuje. .
Ostrava městskou cyklistiku dlouhodobě podporuje. Aktuálně má na svém území přes 250 kilometrů cyklostezek.