Ostrava si pomocí dotazníků provedla průzkum na 35 školách, jak jsou na tom žáci po skončení distanční výuky. Z 13 tisíc žáků školy vyhodnotily asi 900 dětí, které distanční výuku nezvládly a nebo se ji vůbec neúčastnily. Potřebují doučování z matematiky, českého a také cizího jazyka. Město pro tyto děti uvolní 1 750 000 korun na jejich další výuku.
Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: „Nerovnosti ve vzdělání se s délkou trvání distanční výuky zvětšují. Ať je situace dána socioekonomickým statusem rodiny, technickou vybaveností domácností hardwarem nebo internetovým připojením, mírou podpory vzdělávání ze strany rodiny nebo technickými dovednostmi žáků a mírou jejich samostatnosti, může vést k dlouhodobému zaostávání. Skutečné potřeby škol a žáků jsme proto prověřili dotazníkovým šetřením a rozhodli jsme se pomoci s řešením situace, protože je zájmem nejen všech dětí, a jejich rodin, ale i města a společnosti, aby se vzniklé rozdíly ve vzdělání co nejdříve a v maximální možné míře minimalizovaly."
Do vzdělávacích aktivit chce město zapojit ostravské základní školy, nestátní neziskové organizace a střediska volného času. Například Dům dětí a mládeže Ostrava - Poruba připravuje příměstské týdenní kempy, kde se bude střídat výuka, exkurze a zábava.
Kateřina Hořejší, ředitelka Domu dětí a mládeže Ostrava - Poruba: "Máme připraveny 4 prázdninové kempy. Dětem bude poskytnuta zdrama svačina, oběd, svačina. Dopoledne bude věnováno doučování a během léta ještě navštíví výukový program v Dolní oblasti Vítkovice, výukový program v planetáriu a výukový program v ZOO."
O individuální i skupinové doučování pro své žáky, a to od června až do října projevilo zájem i 23 z 55 ostravských základních škol. Deset z nich chce pořádat i příměstské vzdělávací tábory po vzoru Středisek volného času a Domů dětí a mládeže.