Pokud to technicky lze, snaží se společnost zajistit alternativní dodávku pitné vody například manipulací s uzávěry na vodovodní síti s přesměrováním toku, a pokud to technicky možné není, je zajišťováno náhradní zásobování pitnou vodou pomocí pojízdných autocisteren a statických kontejnerů.
Aby mohl být zákazník co nejrychleji a co nejobsáhleji informován, může využít primární zdroj, webovou sekci „Hlášení poruch a odstávky vody“ na adrese
https://www.ovak.cz/odstavky/.
V loňském roce byla vyvinuta nová modulární část geografického informačního systému (GIS), díky níž dokáže společnost adresně vymezit dopad každé odstávky na konkrétní odběrná místa – tedy na jednotlivé adresy – a tyto údaje následně zobrazit na webu společnosti. Každé odběrné místo je jasně specifikováno, a oblast zásahu je zvýrazněna na mapě formou polygonu. Nově také jsou online znázorňovány pohyby pojízdných cisteren a polohu statických kontejnerů pro náhradní zásobování vodou, tak aby měli dotčení odběratelé přehled, kde se autocisterna pohybuje, popř. je kontejner s pitnou vodou umístěn. V případě potřeby je pak možné zajistit přistavení autocisterny až k dané nemovitosti.
V letošním roce pokračují práce na dalším rozvoji této služby. Testuje se například možnost interaktivního pole pro okamžitou kontrolu zadané adresy a plánuje se rozšířit i další funkci systému. Až příště uvidíte neoblíbenou ceduli, která bude patřit společnosti OVAK, věřte, že dělají maximum, aby byla odstávka vyřešena, co nejdříve a vy se o celé situaci můžete informovat na zmíněné webové adrese: https://www.ovak.cz/odstavky/.
