Předcházet rizikovým faktorům, které mohou mezi dětmi ve třídách vzniknout. Takový je vlastně důvod, proč školy adaptační pobyty pořádají.
Soňa Kostková, organizátorka pobytu: "Je to víceméně to, že některé děti jsou ze sociálně znevýhodněných rodin, prostředí. Nemají komunikační dovednosti, nedokáží spolupracovat Víceméně jde o to stmelit kolektiv. Jde o poznání toho dítěte sama o sobě a vnímání těch ostatních."
Jana Olejníčková, lektorka: "To znamená, že ve vztazích mezi těma dětma, nebo celkově v komunikaci, děti nejsou zvyklé komunikovat, navazovat ty vztahy, takže my jim k tomu vytváříme ty příležitosti, aby navázali ten vztah, aby nějakým způsobem na něm pracovaly, aby zjistily, co ten vztah je a že to je i podstata toho života umět ty vztahy navázat."
Při adaptačních pobytek využívají učitelé jiné postupy a metody, než ve škole. Stěžejním prostředkem jsou tady hry.
Zuzana Adlerová, lektorka: "Připravujeme hlínu, aby děti mohly spolupracovat, jejich úkolem bude pracovat ve dvojici. Cíl je ten, aby se děti naučily spolu komunikovat jinak, vnímat se, naladit se na sebe a komunikovat spolu jinak, než jak jsou zvyklí verbálně."
Adaptační pobyt mohla škola uspořádat díky dotaci bruntálské radnice. Bez tohoto příspěvku by si jej většina rodičů nemohla dovolit.