Někteří čeští europoslanci, například ostravský Evžen Tošenovský, hlasovali proti, ale nakonec to nestačilo.
Jakub Unucka (ODS), 1. náměstek hejtmana MS kraje: „Každý, kdo má mozek, musel být proti, protože to hlasování bylo čistě politické a my se s tím musíme smířit. Ale naplnit to nepůjde, dnešní technologické možnosti nejsou uzpůsobeny tomu, aby to šlo naplnit. Nemáme elektřinu, nemáme rozvodnou síť.“
MS kraj se tak bude muset na rok 2035 co nejlépe připravit. Jednou z cest je vodíková doprava.
Tadeáš Ochodek, ředitel Výzkumného energetického centra Ostrava: „Jsme daleko, máme vybavení, které není nikde na světě. Je velká poptávka od firem, které chtějí stavět technologie na nákladní nebo osobní dopravu.“
Kamil Košťál, marketingový ředitel TATRA TRUCKS Kopřivnice: „Máme projekty vlastního vodíkového pohonu, tzn. elektromobilu, který bude poháněn vodíkovým článkem. Dále pracujeme na projektu spalovacího motoru, který spaluje vodík místo nafty. Pracujeme rovněž na čistě elektrických tatrovkách.“
Dalšími tématy konference E-Mobilita na Černé louce byla decentralizace teplárenství, energetická udržitelnost pro firmy či autonomní systémy pro administrativní budovy a obytné domy.