Trolejbusy spojily Kylešovice s centrem Opavy v 80. letech. V té době zde vznikla také provizorní točna s tím, že by se trať měla prodloužit. V úvahu také přicházela varianta, že trať povede až do Hradce nad Moravicí. K tomu ale nedošlo.
„Jedním z důvodů zrušení záměru byla absence měnírny chybějící napájecí soustava. A také nedokončená výstavba v dané oblasti,“ vysvětlil Libor Hinčica, šéfredaktor časopisu Československý dopravák.
Znovu se projekt oprášil po téměř 40 letech s tím, že by stávající trakční vedení bylo prodlouženo. A to o 1400 m. Úpravu elektrického proudu měla zajišťovat nová měnírna. Přestože se podařilo prostředky na realizaci získat v rámci evropských dotací, vedení podniku od tohoto záměru ustoupilo.
„Ty investiční prostředky by nebyly smysluplně vynaloženy, protože máme parciální
trolejbusy, tzn. s baterií, které mimo troleje dojedou 8 km,“ zdůvodnil rozhodnutí předseda představenstva Vladimír Schreier
10 takovýchto vozů brázdí ulice Opavy od loňského podzimu. Opavský dopravní podnik je začal používat jako jeden z prvních v republice. Nasazeny jsou na linkách, které nevedou zcela pod trakčním vedením. Že by se jejich trasa ještě prodloužila – to se zatím neplánuje.
„Trolejbusová doprava je nákladnější. Jednak co se týče investičních nákladů na vybudování trakce, pomocných a napájecích provozů. A pak také údržba, vysvětlil Pavel Beran, který se stará v MDPO o majetek.
Vedení města změny v přepravě po městě plánuje. Zatím je ale nekonkretizovalo:
„Plánujeme optimalizaci dopravy. Dnes na tom vedení společnosti intenzivně pracuje,“ nechal se slyšet primátor Opavy Tomáš Navrátil (ANO).
Postupná obnova vozového parku dopravního podniku probíhá od roku 2003.
Většina trolejbusů a autobusů je bezbariérová. A také ekologická: polovina autobusů je poháněna stlačeným zemním plynem.