Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Vy jste během jarní části pandemii vytvářeli videa. Čí to byl nápad a co vás k tomu vedlo a popište, jak vypadala?
Markéta Janečková, zástupkyně ředitele pro výtvarný obor, ZUŠ v Opavě: „Moje kolegyně Zuzana Tázlarová a Lenka Přibylová byly moje spolupracovnice. Všechno jsme to vymýšlely u Z. Tázlarové v kuchyni. Proto jsme zvolili název „Umělecká kuchařka“. Těch dílů vzniklo šest. Vymyslely jsme k tomu ještě výtvarné úkoly a posílali je do e-mailů. Děti potom úkoly plnily a posílaly nám.“
Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Jak připravujete hodiny, aby děti zaujaly, něco se dozvěděly a také vytvořily?
Markéta Janečková, zástupkyně ředitele pro výtvarný obor, ZUŠ v Opavě: „Je třeba vymyslet téma. Připravit materiál, prezentaci, některé kolegyně vytváří ještě edukační videa. To celé zformovat do vyučovací hodiny, která by měla spád. Aby děti byly aktivní, zároveň, aby to bylo zábavné, aby se na hodině zasmály a aby to bylo také pohlazení pro ně.“
Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Vy jste otevřeli on – line hodiny, do který se může zapojit i veřejnost. Řekněte, co vás k tomu vedlo a zda malování může být „protikoronavirová terapie“?
Markéta Janečková, zástupkyně ředitele pro výtvarný obor, ZUŠ v Opavě: „Úplně první impuls byl, že se nám odhlásily děti a my jsme potřebovali doplnit ideální stav. Vytvořili jsme událost na facebooku a díky jeho dosahu se nám začaly přihlašovat děti nebo i rodiny třeba až z Domažlicka. Tito lidé se k nám sice nepřihlásí do ZUŠky, ale mne přijde velmi smysluplné šířit umění, které má terapeutickou funkci, které může pohladit, udělat radost i dál. Takže primárně to byl nábor nových žáků. Teď to bereme jako misi šíření tvorby, která pomáhá lidem v této složité době udělat si trochu radosti.