Půl roku zavřené školy, online výuka a život omezený na obrazovku počítače, chybějící sdílení svých pocitů s vrstevníky. Tak vypadal život školou povinných v loňském roce.
Před koncem loňského školního roku se do lavic mnohdy vrátili úplně jiní studenti a žáci. A podle odhadů učitelů až polovina z nich nebyla v psychické pohodě. Objevily se úzkosti, deprese nebo sociální fobie.
V rámci přednáškového Dne D se proto na Slezském gymnáziu věnovali duševnímu zdraví. Z přednášek se dozvěděli o nejrůznějších duševních onemocněních, jak se projevují a také jak se léčí. Kdy a jak vyhledat pomoc psychologa. A slyšeli doporučení, jak je řešit a také jak jim předcházet.
Mnohé se studenti dověděli také o nejrůznějších způsobech relaxace, která je účinnou prevencí duševních onemocnění. Lektorka jógy zase připomněla důležitost správného dýchání, které si mohl každý vyzkoušet také v praxi.
Jedna z učeben se změnila na výtvarný ateliér. Studenti se tady seznámili s arteterapií. Po krátkém úvodu se pustili do práce. Mohli ztvárnit své momentální pocity s pomocí hlíny či barev.
Studenti a pedagogové, kteří přednášky o duševním zdraví připravili, teď zpracují jednotlivá témata do metodické příručky s pracovními listy, která může sloužit jako návod, jak vnést toto téma do škol.