Operační středisko městské policie přijalo tísňové volání z bytu 91 ženy z Moravské Ostravy. Žena v brzkých ranních hodinách aktivovala tlačítko Senior linky, takže hlídka strážníků ihned vyrazila na místo a snažila se se ženou nejprve navázat kontakt přes dveře. Na klepání a zvonění ale nereagovala.
Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Rozhodli se proto pokusit kontaktovat seniorku přes okno. Vzhledem k tomu, že okno bytu seniorky se nacházelo ve výšce čtyř metrů, jeden ze strážníků musel k tomuto oknu vysadit na svých ramenou svého kolegu. Jakmile započal strážník klepat na okno, uslyšel z bytu velmi tlumný hlas seniorky a rovněž klepání na topení. Po nějaké chvíli však seniorka přestala na otázky strážníka reagovat."
Když žena přestala komunikovat, strážníci neváhali a vyrazili dveře bytu. Seniorka ležela na zemi a měla rozbitou hlavu. Ošetřili ji a starali se o ni až do příjezdu zdravotníků, kteří ji převezli do nemocnice. Senior linka tak opět zachraňovala život. Ostravští strážníci je dávají lidem, kteří splní určité podmínky.
Romana Macková, preventistka MP Ostrava: “Obnáší to to, že je třeba, abychom přišli, nainstalovali tu centrálu, tlačítko, předali informace seniorovi, který potřebuje vědět, jak s tím má zacházet. V případě, že se zmýlí, tak volá na dané číslo, aby informoval, že došlo k omylu. Z počátku jsou obavy, co se to děje, co jsou to za tlačítka. Mají z toho strach, ale my dáváme dostatečný čas k tomu, abychom je instruovali k používání. Mají také návod, když tam čemukoliv nerozumí, mohou nás kontaktovat.”
Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Od začátku roku už strážníci vyjížděli ke 303 případům aktivace Senior linky a z toho ve 48 případech bylo nutné přivolat zdravotníky."
Podmínkou pro získání senior linky je věk nad 65 let nebo zdravotní handicap. Žádost mohou zájemci sepsat na sociálním odboru daného úřadu nebo mohou navštívit Městskou policii.