Mycí linka je průjezdná, tramvaj v ní zastaví a mycí portál ji pak objíždí. Myčka je vybavena dvěma vertikálními a jedním horizontálním kartáčem s automatickou elektronickou regulací přítlaku. Přední i zadní část a boky tramvaje tak lze umýt jedním průjezdem portálu.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: "Součástí úprav je nově i změkčovač vody, který zajišťuje snížení tvorby vodního kamene v přívodních trubkách a to, že na tramvaji po umytí nezůstanou stopy kapek. Jednou z hlavních výhod je i plně automatizovaný, naprogramovaný chod mycího procesu pro zvolený typ tramvaje. Po ukončení mytí jsou o vozu všechny dostupné údaje jako počet mytí, spotřeba vody, mycích prostředků nebo energií zaevidovány."
Rekonstrukce myčky včetně čističky odpadních vod vyšla na více než 43 milionů korun.
Daniel Morys předseda představenstva a generální ředitel DPO: "Šlo o rozsáhlý a náročný projekt, který přináší mnoho výhod. Celková rekonstrukce myčky zajistí dlouhodobou spolehlivost, funkčnost a vysokou kvalitu mytí tramvají. Díky rekonstrukci čističky nejenom, že vodu lépe čistíme, ale také k mytí opětovně používáme a přispíváme k ekologickému provozu. Součástí rekonstrukce prostor je i instalace nového kamerového systému. Čistota vozového parku je pro nás důležitá. Chceme cestujícím ale i všem Ostravanům, kteří naše vozy potkávají v ulicích, nabídnout pohled na krásné, čisté, lesklé tyrkysové vozy, a dát jim tak další důvod k využívání našich služeb."
Součástí strategie DPO je zvyšování čistoty MHD. V posledních pěti letech tak DPO investoval téměř 70 milionů korun do obnovy hned 4 z celkem 5 mycích linek včetně stavebních úprav. Dále došlo na tramvajích ke zdvojnásobení denního výkonu mytí na 2 směny. Na autobusech a nově i na trolejbusech je oproti dřívějšímu stavu myčka samoobslužná. Mytí provádí přímo řidiči po odstavení. Postupně se zlepšuje i chemický proces mytí například změkčováním vody.