V případě opravy kolejí umožní nový systém bezproblémové rozebírání a zpětnou montáž jednotlivých komponentů po segmentech bez jejich nutné výměny. Jinak samotná technologie založení vegetačního krytu bude podobná, jako u předchozí realizace extenzivního ozelenění v ul. Dr. Martínka.
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Rozchodníky jsou méně náročné na údržbu, nutné je prakticky jen občasné dosazování rostlin, závlaha v prvních týdnech po vysazení a přihnojení. Přínosem ozelenění tramvajové trati bude mimo estetické funkce a minimální údržby hlavně retence vody, snížení prašnosti a hluku. Montáž a případná demontáž krytu bude možná bez nutnosti vyloučení tramvajové dopravy, pouze s dočasným omezením rychlosti tramvajové dopravy."
Práce na novém extenzivním vegetačním krytu z předpěstovaných rozchodníkových koberců, které se zabudují do stávajícího kolejového svršku v délce 663 metry tramvajové trati, začaly v pátek 16. září a skončí nejpozději na konci listopadu.
Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Dopravní podnik Ostrava bezprostředně naváže na tuto investici města v lokalitě modernizací traťového úseku mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiříkovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les. Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v České republice mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibudou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Půjde o první zmodernizovaný úsek s nízkou protihlukovou stěnou v Ostravě. Stavba by měla probíhat do listopadu 2022."
Na přelomu srpna a září se otevřel také další úsek zatravněné tramvajové trati, a to v ulici Opavské v Ostravě-Porubě. Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy. Dopravní podnik Ostrava úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO ve směru do centra.