Paralelně se spuštěním nové služby dokončuje statutární město Ostrava analýzu potřeb, jež má za cíl zjistit počty zaměstnanců, kteří výše uvedené ověřování v rámci svého zaměstnání provádějí. Analýza rovněž zahrnuje rozčlenění těchto úředníku na ty, kdo ověřují totožnost klientů pouze ve svých kancelářích či na přepážkách a na ty, kteří vycházejí do terénu. S tím souvisí návazné školení zaměstnanců, postupující administrace a případné doplnění technických prostředků.
Už přes 400 přepážek je schopných ověřit totožnost občana prostřednictvím eDokladu. Magistrát každodenně pokračuje na zavádění služby v dalších organizačních jednotkách. V tomto směru práce probíhá i přes víkendy. Služba je v první fázi zprovozněna v prostředí pevných pracovišť, následovat bude její rozšíření na úředníky, ověřující totožnost občanů v terénu. Někteří z nich za tímto účelem obdrží novou techniku.
V celkovém součtu by měl ostravský magistrát brzy disponovat 500 až 600 zaměstnanci, schopnými eDoklad přijmout.
Elektronické občanské průkazy před časem začal přijímat také krajský úřad, a to zhruba o půl roku dříve, než mu stanovuje zákon. Mobilní aplikace eDoklady umožňuje vytvoření elektronické varianty kartičky občanského průkazu. Lidé si ji do mobilního telefonu mohou stáhnout v oficiálních obchodech Google Play a App Store.
Elektronickou občanku by měly akceptovat ústřední orgány státní správy, tedy například ministerstva, Český telekomunikační úřad, Český statistický úřad nebo úřad pro kybernetickou bezpečnost. Dobrovolně ji přijímají i některé obce či kraje. Postupně začnou eDoklady akceptovat i další instituce. Od dubna bude aplikaci přijímat policie a od poloviny roku úřady práce nebo finanční úřady. Od příštího roku pak všechny samosprávy nebo Česká pošta. Postupně by mělo být možné do eDokladů přidávat i další doklady. Aplikaci bude možné příští rok použít u voleb.