V Bruntále pořádající Open House účastníkům představil svůj klub a novou metodu práce v sociálních službách. Ta se nazývá Výchova ke ctnostem.
Kamil Gavenda, organizátor, vedoucí sociálních služeb Open House: „Nadále jsme také zapracovali tu techniku do preventivních programů, které děláme nejen tady na Bruntálsku, ale také v širokém okolí, je to Vrbensko, Rýmařovsko, dokonce Opavsko.“
Veronika Žáková, ředitelka Open House Bruntál: „Do našeho NZDM (nízkoprahového zařízení pro děti a mládež) chodí děti z Bruntálu i širokého okolí, ale převážně z Bruntálu. Pozvány byly NZDM z celého kraje, prezenčně přijelo 5 nízkoprahů, dalších 5 máme on line a přijely sem nízkoprahy z Bunkru. Takže to byl Třinec, Ostrava, Český Těšín, co si pamatuji, a Břidličná určitě.“
Ke kulatému stolu byli pozváni také zástupci základních škol, aby zhodnotili přínos spolupráce s nízkoprahovým zařízením.
Renáta Turoňová, regionální koordinátorka pro MS kraj: „Dnešní kulatý stůl se zabývá spoluprácí NZDM se školami, jak už základními, tak středními a myslíme si, že když máme v obou těch oborech zájem o děti a mladé lidi, tak bychom měli umět i partnersky lépe spolupracovat.“
Kamil Gavenda, organizátor, vedoucí sociálních služeb Open House: „Nejenom tak, jak ho vnímávaly, ale že ho můžou vnímat jako partnera a že můžou vnímat ten nízkopráh jako partnera.“
Veronika Žáková, ředitelka Open House Bruntál: „Bavíme se tady o tom, jak nízkoprahy mohou organizovat preventivní programy a co jim to může přinést ve spolupráci se školami pro jejich jméno, renomé a profesní rozvoj.“
Zlepšení sociálních služeb přinese také nový způsob vzdělávání lektorů, kteří pomáhají školám s výchovnými problémy.
Karin Skuplíková, vzdělávání pro dospělé, Olomouc: „Vlastně vymysleli jsme kurzy pro lektory preventivních programů. A vlastně učíme je, jak spolupracovat, jakým způsobem si poradit třeba s obtížnou situací, takže taková podpora pro to, aby mohli dělat svoji práci.“
Bruntálský Open House nepůsobí jen ve svém sídle ale soustředí se také na dětské domovy nebo speciální školy v regionu.