Aby se po silnici od hranice Ostravy po Šenov mohlo jezdit rychleji než současnou devadesátkou, nechalo ŘSD podél celého necelých 5 kilometrů dlouhého úseku instalovat plot proti vběhnutí zvěře. V další fázi se mělo vyměnit dopravní značení. K tomu ale nedojde, protože statut silnice se měnit nebude. Silnice tak i nadále zůstane přístupná chodcům, cyklistům a vozidlům, které nejezdí rychleji než 65 km/h, což je podmínkou pro jízdu po silnici pro motorová vozidla i dálnici.
Motoristé by zvýšení rychlosti přivítali. Povolenou devadesátku totiž dodržuje jen málokdo. Časová úspora při navýšení o 20 km/hod by však v tak krátkém úseku činila pouhých zhruba 20 sekund.
Pokud se tato silnice nestane oficiálně silnicí pro motorová vozidla, budou ji i nadále moci využívat například cyklisté nebo traktory.
Především pro cyklisty je přímý úsek mezi Ostravou a Havířovem příjemnější. V opačném případě by totiž museli jezdit náročnější kopcovitější trasou. Zatím se však zdá, že vše zůstane beze změn a jezdit se bude pouze devadesátkou.
Vedle prodloužení připojovacích pruhů by ŘSD muselo instalovat protihlukové stěny a postavit jednu lávku pro pěší a tyto náklady by byly příliš vysoké.