MS kraj chce nastavit objektivní a srozumitelnou prezentaci dat, aby rodiče a žáci měli jasný obraz o výhodách a příležitostech spojených s řemeslným studiem.
Josef Vondál, ředitel SŠ technické Opava: „Kampaň začala už před několika lety a my s její koncepcí souhlasíme už od počátku. Pro nás je to šance, jak prezentovat obory, o které je menší zájem.“
Ivana Jírů, ředitelka SŠ prof. Zd. Matějčka Ostrava: „Do kampaně jsme zahrnuli náš obor pekař. Teď už máme pekařů nejvíce ze všech škol v kraji, letos jich máme 21. Naši žáci jsou úspěšní i na soutěžích a různých přehlídkách. S dopadem kampaně jsme moc spokojeni.“
Pavel Cieslar, ředitel Albrechtovy SŠ Č. Těšín: „U nás jsou to tyto obory: výrobce potravin, sladovník – pivovarník, tiskař na polygrafických strojích, pekař a řezník – uzenář. Slabší zájem je o obor řezník – uzenář, ale u oboru sladovník – pivovarník vidíme progres, letos jsme už tento obor zcela naplnili.“
Kraj se snaží svým školám, které se do projektu zapojily, pomoci také s prezentací jednotlivých oborů.
Václav Korytář, specialista PR: „My z TV Polar jsme velmi rádi, že můžeme pomáhat s kampaní Řemeslo má respekt. Myslím si, že je pro náš region velmi důležité, aby žáci tyto řemeslné obory vyhledávali. Děláme takový marketingový mix, který má za úkol podpořit stipendia, který MS kraj poskytuje. Je to soubor mnoha digitálních činností a právě jedna z věcí je pomoc středním školám. Myslím si, že střední školy zvládají dny otevřených dveří, zvládají perfektně prezenční veletrhy. Ale všechno se vyvíjí, je tady digitální svět, který pohlcuje dnešní mládež. A ta mládež v něm tráví spoustu času. Proto je potřeba, aby ty školy věděly, jak se v tomto prostředí pohybovat.“
Na školních profilech najdete odkazy na užitečné weby, prověřené chatové skupiny, podcasty, vlogy a blogy zaměřené na výběr budoucího povolání a škol.