Pomalými krůčky postupuje Opava cestou za obchvatem, o který usiluje víc jak dvacet let. Kupředu stavbu sune i sdružení obcí, které pomáhá státu s přípravou výstavby chybějících dopravních tepen v regionu. Vloni otevřený 1,6 km dlouhý úsek obchvatu zatím odklání dopravu z města jen částečně.
Michal Jedlička, náměstek primátora Opavy: Tranzit se z města vymístil. Takže efekt obchvatu už částečně cítíme. Ale čekáme, až se dobuduje celý. Ta západní část v r. 2023, podle původního termínu. Potom to pocítíme maximálně.“
Západní část severního obchvatu naváže na hotovou východní část, která už ulevila od provozu především části Kateřinky.
Martin Dostál, Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 – I/57: „My jsme velmi intenzivně po komunikaci s ŘSD a MD docílili toho, aby se v loňském roce začala realizovat také západní část severního obchvatu.“
Stavební práce na zhruba pěti kilometrovém úseku, které budou stát necelou miliardu korun, začaly vloni v říjnu. Ještě předtím zkoumali místa, kudy dopravní stavba povede, archeologové. Cenné nálezy zaznamenali ve Vávrovicích, kde našli zlaté a broznové šperky z doby kolem roku 3000 před naším letopočtem. Úspěšní byli nyní i v Kateřinkách.
Kateřina Papáková, Archeologický ústav AV ČR, pracoviště Opava: „Tady nás to trochu překvapilo, protože je to tady velmi nízko a v tomto případě jsme archeologické nálezy neočekávali. Na jaře většinou bývají záplavy, voda se tady drží. Takže toto bylo překvapení, te jsme zde našli archeologické nálezy z doby bronzové.“
K úplnému dokončení obchvatu Opavy ale stále ještě chybí trasy, které by odvedly provoz z města v jižní a jihozápadní části, ve směru na Fulnek a dálnici.