Výtvarné potřeby a školní pomůcky dostaly od vedení porubské radnice všechny děti, které letos nastoupily do prvních tříd ZŠ. Poslední roky je jejich počet přibližně stejný a pohybuje se kolem 6 stovek.
Martina Dušková (Piráti), místostarostka MOb Ostrava-Poruba: “Děláme to vždycky ve spolupráci s řediteli škol a jim dopředu říkají, co žáci dostanou, aby s tím potom ve škole mohli počítat, aby věděli, co každý bude mít. Máme celkem 12 škol, takže to celkem vychází, že v každém stavebním obvodu je jedna základní škola . Máme tady nastavené i spádové obvody, takže děti můžou chodit do těch škol, které mají nejblíž a z těch 12 škol máme i dvě školy, které se zaměřují na alternativní formu vzdělávání. To je waldorfská ZŠ a ZŠ s prvky montessori.”
Například na ZŠ ukrajinská, kde právě funguje i základní škola s prvky montessori lestos usedlo do školních lavic 12 prvňáčků a hned se skamarádili se svými staršími spolužáky.
Petr Neshoda, ředitel ZŠ Ukrajinská: “Ve dvou trojročích máme nových 12 žáčků rozdělených po šesti do těch trojročí. Obecně ve škole máme nové tři první třídy, ale v letošním roce jsme nově otevřeli tento pavilon, otevřeli jsme zrekonstruované patro a jsem velmi rád, že se nám to v letošním školním roce povedlo.”
anketa: prvňáčci montessori třídy: “Děláme slova opačného významu. Už jsme jich poskládali 5. Líbí se mi tady.”
“Teďka děláme pomůcku na mínus a jde nám to dobře. ///Já tady chodím teprve první rok a moc se mi tady líbí.”
“Nejraději dělám , nevím, asi všechno a líbí se mi tu dobře. Jsem tady poprvé a mám tady hodně kamarádů.”
“Mi se tady moc líbí a těším se tady na další den, protože tady to je bezva a nejraději dělám pomůcky.”
“Jsem tady už 3 roky na ZŠ Ukrajinská, líbí se mi tady, jsem rád, že nás rozdělili, protože to udělali lépe a líbí se mi to tak a baví mě učení, je to tady zajímavé a je to dobrá škola.”
Petra Staffinová, učitelka: “Máme v jednom ročníku děti prvního, druhého i třetího ročníku, což je velká výhoda, protože na to, že je druhý den, tak děti i prvního ročníku se už krásně začlenily, spolupracují , krásně nám to funguje. Ukázali jsme si systém jak tady ve třídě pracujeme, každé dítě už má přiděleného svého druháčka a třeťáčka, který mu pomáhá. Ukazuje mu pomůcky, které ve třídě máme, takže si myslím, že děti vypadají velmi spokojeně a krásně nám systém trojročí zatím funguje.”
Kristýna Kohůtková, jedna ze zakladatelek spolku Montessori Poruba: “Za spolek Montessori Poruba můžu říct, že rodiče i děti jsou nadšeni z nového pavilonu, prostory jsou tady nádherné a chtěla bych poděkovat všem, kteří se podíleli na rekonstrukci pavilonu. Škole, panu řediteli i rodičům, kteří pomáhali stěhovat a v neposlední řadě i městskému obvodu Poruba.”
Do budoucna by by se měl montessori pavilon kompletně propojit se základní školou, a to rekonstrukcí schodiště a šaten.
Petr Neshoda, ředitel ZŠ Ukrajinská: “Samozřejmě budou nezávislé na sobě, ale tělocvična, školní hřiště a takové věci, školní jídelna, budeme mít společné, a ty průchody, přechody, aby byly také příjemné.”
V příštím školním roce má škola v plánu začít budovat druhé trojročí, to znamená od 4., 5., 6. třídy.