Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Zimní údržbu silnic a chodníků v Porubě zajišťuje externí firma. Vyjíždí na pokyn

Zimní údržba silnic a chodníků letos začala později než loni Silničáři poprvé se svými stroji vyjeli 24. listopadu. Loni to bylo pátého. Například Ostravské komunikace, které se starají o silnice I. a II. tříd v celé Ostravě už letos spotřebovaly víc než půl tuny soli a 120 litrů solanky.

Do ulic teď téměř denně vyjíždí zimní technika. Důvodem jsou teploty pod bodem mrazu a sněhové přeháňky. V Ostravě-Porubě se o zimní údržbu silnic a chodníků starají nejen Ostravské komunikace, ale také externí firma, se kterou radnice podepsala smlouvu na dva roky.

Martin Otipka, mluvčí MOb Ostrava-Poruba: “Městský obvod Poruba se stará o 61 km chodníků a 127 km cest. Nestará se samozřejmě o všechny silnice, které jsou na území městského obvodu Poruba. Stará se o takzvané komunikace 3. a 4. třídy. Komunikace III. třídy jsou jednoduše řečeny všechny cesty, po kterých nejezdí MHD.
Miroslav Otisk, místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “My máme taky nastaven přesný proces toho, jak monitorujeme stav. K tomu slouží dispečink zhotovitele, který nás informuje o možnostech výjezdu a my potom potvrzujeme, zdali skutečně ty mechanismy vyjedou či nikoliv.”

Obecně platí, že musí vyjíždět pokaždé v případě, že hrozí námraza, nebo ledovka. Bezpečnost je totiž vždy na prvním místě.

Miroslav Otisk, místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Protože pokud by potom skutečně došlo k té námraze, tak bysme nebyli schopni okamžitě operativně jednat a ta zhotovitelská firma by nemohla plnit podmínky, které má ve smlouvě. Také platí to, že pokud ty mechanismy strojové vyjedou, tak musí zaručit, že ošetří do 24 hodin veškeré chodníky a do 48 hodin veškeré vozovky v rámci městského obvodu Poruba, které máme ve správě.”

Ostravské komunikace, které se nejen v Porubě starají o páteřní komunikace, mají v zásobách asi 6 tisíc tun soli. Loni ji na celou Ostravu spotřebovaly 4 600 tun, což bylo nejvíc za posledních 8 let.

Eva Kijonková, mluvčí Ostravských komunikací: “Pokud jde o nějakou techniku, která samozřejmě musí být už v tuto chvíli plně zapojena a jezdí v podstatě už pravidelně v plném počtu, tak to je 19 sypačů, 3 nákladní vozidla se zadním pluhem a také sněhové frézy a podobně.”

Pokud by nastala kalamitní situace, což se zatím nestalo, mohou silničáři požádat o pomoc hasiče.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy