Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostravský dopravní podnik chce virální kampaní motivovat k platbě jízdného

Ostrava-město |

„94 % cestujících jezdí na zeleno. Vidíme víc, než si myslíte?“ To je název nové kampaně Dopravního podniku Ostrava, která má upozornit na platbu jízdného v MHD. Dopravce chce kampaní v prvé řadě poděkovat všem cestujícím, kteří dodržují přepravní podmínky a cestují s platným jízdním dokladem. Pro účely kampaně vzniklo i virální video, které má upozornit na problematiku jízdy bez platného jízdního dokladu.

Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň v minulém týdnu odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.

Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Poděkování. To je první věc, kterou bychom kampaní chtěli sdělit. Poděkování všem cestujícím, kteří cestují s platnou jízdenkou, protože ví, že platit v MHD je normální. Zároveň jsme v DPO hledali cestu, jak na problémové pasažéry upozornit. Chceme, aby 94 % našich cestujících vědělo, že nepřehlížíme nedodržování pravidel a záleží nám na jejich důvěře."

Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO. V roce 2020 byly náklady na provoz ostravské MHD cca 1 794 mil. korun. Výnosy z jízdného byly 346 mil. korun, kompenzace činila 1 434 mil. korun.

Michal Scholz, vedoucí odboru přepravy a tarifu DPO: "Jsme silně závislí na dotacích města, i díky nim můžeme Ostravanům nabídnout MHD na dosavadní vysoké úrovni. Každá koruna, kterou se nám do rozpočtu podaří získat z prodeje jízdného, představuje možnost udržet a zlepšovat MHD pro všechny. Naši revizoři a asistenti přepravy odhalí denodenně stovky cestujících bez platného jízdního dokladu a vypořádají se s nimi. Pro bezstarostné cestování doporučejeme pořidít si celoroční jízdenku, která z nabídky jízdenek vychází v přepočtu nejvýhodněji a umožňuje cestujícím bezstarostné využívání ostravské MHD během celého roku v přepočtu zhruba jen za 11 korun denně."

Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.

Letáková kampaň ve vozidlech ostravské MHD je doprovázena také samostatnou informační webovou stránkou, kde najdete i celé video.

Nahlásit chybu


K tématu

Každý osmý cestující byl v noci vyloučen z ostravské MHD

23. září 2023 11:25 | Ostrava-město | Jiří Cileček

1 724 zkontrolovaných cestujících v celkem 57 spojích, a z toho 216 vyloučených pasažérů za nedodržování smluvních přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 22. září na sobotu 23. září. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v centru Ostravy.

První velká letošní noční kontrola vyloučila z ostravské MHD 222 lidí

27. ledna 2024 13:32 | Ostrava-město | Jiří Cileček

Asistenti přepravy vyloučili vloni v rámci nočních bezpečnostních akcí z vozů Dopravního podniku Ostrava (DPO) v průměru o pět procent cestujících méně než v roce 2022 a o sedm procent méně než v roce 2021, kdy akce začaly. Zkontrolovaných cestujících během těchto akcí přitom přibývá, v uplynulém roce jich bylo přes 12 700. Dopravce počet mimořádných bezpečnostních kontrol rok od roku zvyšuje a cestující o nich pravidelně informuje. Letos jich plánuje deset, první proběhla v pátek 26. ledna.

111 vyloučených z MHD při noční razii v Ostravě, nejčastěji jeli bez lístku

20. dubna 2024 10:01 | Ostrava-město | Jiří Cileček

903 zkontrolovaných cestujících v celkem 35 spojích, a z toho 111 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku na sobotu. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v Ostravě-Jihu a tramvajových linkách v centru města.


Důležité zastávky MHD ve Frýdku-Místku dostávají nové digitální informační panely

Frýdek-Místek společně s dopravcem zvyšuje kvalitu MHD. Aktuálně se na důležitých zastávkách a terminálech instalují digitální LED panely. Ty ukazují informace o příjezdech autobusů v reálném čase a také mohou zobrazovat zprávy o mimořádných událostech.

O mrakodrap v centru Ostravy má zájem nový investor, zachován by měl být návrh Evy Jiřičné

Včera 8:36 | Ostrava-Centrum | Libor Běčák

Město Ostrava opětovně usiluje o záchranu jedné z dominant centra města – výškové budovy na ulici Ostrčilova. Pozemek, budovu a další záležitosti včetně závazných návrhů na rekonstrukci znovu nabídnul k prodeji. Stalo se tak poté, co předchozí zájemce o koupi nemovitostí nesignoval příslušné smlouvy a zadávací řízení na veřejnou zakázku bylo zrušeno.

Studenti VŠB představili návrhy zvelebení veřejných prostranství v Rychvaldě

Spolupráce Vysoké školy báňské s městem Rychvald přinesla první hmatatelné výsledky. Studenti před zástupci města a veřejnosti představili své návrhy, jak upravit některá veřejná prostranství.

Rada Moravskoslezského kraje vyjela na jednání do Frýdku-Místku

Rada Moravskoslezského kraje vyjela na jednání do Frýdku-Místku. S vedením města probírala například představy plánech rekonstrukce průtahu, investiční plány kraje ve městě a další budoucí spolupráci.

Město žádá dotace na investice do sportovišť, na rekonstrukci šaten a stavbu haly

Studénka podává dvě žádosti o dotaci na Národní sportovní agenturu. Jedna se týká rekonstrukce šaten zimního stadionu, druhá stavby nové multifunkční haly.

Většina věřitelů hutí Liberty souhlasí s restrukturalizačním plánem

Včera 8:21 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Společnost LIBERTY Ostrava zmítající se v existenčních problémech, ve čtvrtek informovala o tom, že potřebná většina oprávněných věřitelů firmy oficiálně schválila její restrukturalizační plán.

Dražba dresů opavských basketbalistů pro mobilní hospic Pokojný přístav vynesla přes 108 tisíc

24. dubna 2024 19:38 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Charitativní dražba originálních červených dresů opavských basketbalistů s logem Opava 800 vynesla více než 108 tisíc korun. Dražilo se na Aukru a peníze pomohou mobilnímu hospici Pokojný přístav Charity Opava.

I končící těžba uhlí vyžaduje průběžnou modernizaci důlního zařízení

Včera 8:12 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Byť se dobývání černého uhlí v podzemí Karvinska blíží ke svému konci, společnost OKD musí průběžně modernizovat zařízení, které do ukončení těžby bude potřebovat.

Novojičínská radnice se otevřela jako historická památka

Nový Jičín se připojil k výzvě Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - v rámci akce Brány památek dokořán otevřel veřejnosti prostory radnice, které nejsou běžně přístupné. Akci využili k návštěvě úřední budovy i školní skupiny.

Fajne školní bistro Ostravě závidí i okolní města. Špičkoví kuchaři pomáhají v jídelnách

24. dubna 2024 12:11 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Kvalita jídla ve školních jídelnách se v posledních letech výrazně zlepšila a v Ostravě na tom má podíl i velmi oblíbený a úspěšný projekt Fajne školní bistro. Školy objíždějí špičkoví kuchaři a pomáhají kuchařkám s přípravou chutných jídel podle norem a děti jsou nadšené.

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě funguje už 10 let. Začínala pod hlavičkou Základní školy Ĺ. Štúra

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě oslavila 10 let od svého založení. K tomuto výročí uspořádala Jarní slavnost, na které v kulturním domě Poklad vystoupily žáci mateřské školy, základní školy a studenti lycea.

Okolí kostela sv. Ducha ozdobí jezírko. Na projektu se podíleli i občané

Další krásný veřejný prostor v Ostravě Jihu vznikne v okolí kostela sv. Ducha v Zábřehu. Dnes jde v podstatě o parkoviště, které se přemění v příjemnou lokalitu s jezírkem a spoustou míst k trávení volného času. Na projektu se podíleli i občané.

Fotografie ze života Ostravy jsou nově k vidění ve Slezskoostravské galerii

Více než 100 černobílých reportážních fotografií z Ostravy si mohou nově prohlédnout návštěvníci Slezskoostravské galerie. Jejich autorem je významný a oceňovaný ostravský fotograf a rodák Jiří Kudělka, který své dílo vystavoval na mnoha místech v Česku i v Evropě.

Slezskoostravský korfbalový tým bojuje v baráži o účast v extralize

Slezskoostravské korfbalové družstvo KK Sokol Koblov bojovalo v neděli o účast v extralize. V prvním kole baráže se hráči setkali s prvoligovými nováčky z Prievidzy a ostřílenými několikanásobnými mistry extraligy – Českými Budějovicemi.

Základní školy ve Slezské Ostravě budou mít moderní učebny, vybavené budou i virtuální realitou

Robotické sady, 3D tiskárny, sady pro experimenty, a dokonce i virtuální realitu – to vše najdou studenti v nových jazykových, multimediálních a přírodovědných učebnách ve slezskoostravských základních školách. Finální úpravy by měly být hotové do konce června.

Děti vyrábějí loga a erby městské části Hrabůvka v rámci oslav 100 let Velké Ostravy

23. dubna 2024 16:25 | Ostrava-Jih | Andrea Holeszová | Expres Ostrava-Jih

Historická loga, erby a dominanty jednotlivých obvodů Velké Ostravy. Ty vznikají v rámci akce „Loguj!“ ve výtvarných dílnách ostravských knihoven. Minulý týden patřil Hrabůvce.

Ostravský dopravní podnik chce virální kampaní motivovat k platbě jízdného
Vydáno 5. srpna 2021 19:18, Ostrava-město, Jiří Cileček
„94 % cestujících jezdí na zeleno. Vidíme víc, než si myslíte?“ To je název nové kampaně Dopravního podniku Ostrava, která má upozornit na platbu jízdného v MHD. Dopravce chce kampaní v prvé řadě poděkovat všem cestujícím, kteří dodržují přepravní podmínky a cestují s platným jízdním dokladem. Pro účely kampaně vzniklo i virální video, které má upozornit na problematiku jízdy bez platného jízdního dokladu.

zdroj foto: Dopravní podnik Ostrava

Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň v minulém týdnu odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.

Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Poděkování. To je první věc, kterou bychom kampaní chtěli sdělit. Poděkování všem cestujícím, kteří cestují s platnou jízdenkou, protože ví, že platit v MHD je normální. Zároveň jsme v DPO hledali cestu, jak na problémové pasažéry upozornit. Chceme, aby 94 % našich cestujících vědělo, že nepřehlížíme nedodržování pravidel a záleží nám na jejich důvěře."

Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO. V roce 2020 byly náklady na provoz ostravské MHD cca 1 794 mil. korun. Výnosy z jízdného byly 346 mil. korun, kompenzace činila 1 434 mil. korun.

Michal Scholz, vedoucí odboru přepravy a tarifu DPO: "Jsme silně závislí na dotacích města, i díky nim můžeme Ostravanům nabídnout MHD na dosavadní vysoké úrovni. Každá koruna, kterou se nám do rozpočtu podaří získat z prodeje jízdného, představuje možnost udržet a zlepšovat MHD pro všechny. Naši revizoři a asistenti přepravy odhalí denodenně stovky cestujících bez platného jízdního dokladu a vypořádají se s nimi. Pro bezstarostné cestování doporučejeme pořidít si celoroční jízdenku, která z nabídky jízdenek vychází v přepočtu nejvýhodněji a umožňuje cestujícím bezstarostné využívání ostravské MHD během celého roku v přepočtu zhruba jen za 11 korun denně."

Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.

Letáková kampaň ve vozidlech ostravské MHD je doprovázena také samostatnou informační webovou stránkou, kde najdete i celé video.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000026875/ostravsky-dopravni-podnik-chce-viralni-kampani-motivovat-k-platbe-jizdneho