Padesát kilometrů na polské straně, čtyřicet kilometrů vodní cesty na straně české. S tím počítá projekt splavnění řeky Odry, který by umožnil nákladním lodím cestovat mezi Česko-polskými průmyslovými středisky. O tomto plánu debatovali příznivci myšlenky na tzv. Oderském fóru.
Radúz Mácha, ředitel Sdružení pro rozvoj MS kraje
Jedna loď pojme tolik nákladu co třicet aut nebo půlka vlaku, spotřeba paliva by ale měla být stejná, jako u jednoho nákladního vozu. Splavnění řeky by tak podnikům přineslo výrazné slevy na přepravě zboží.
Jiří Cienciala, vládní zmocněnec pro MS kraj
Pozitivně se k výstavbě staví také polská strana, ta dokonce projekt zařadila do tzv. Junkerova plánu, který má pomoci projekt financovat.
Jiří Cienciala, vládní zmocněnec pro MS kraj
Vodní cesta by měla pomoci také v otázce povodní, podél toku by podle sdružení totiž vznikla celá řada regulačních prvků, které by povodně jednoznačně eliminovaly. Zatím je projekt ve fázi příprav a nedá si říci, kdy by mohlo dojít k jeho realizaci.