Hlášení závad, tak se jmenuje aplikace, kterou si mohou bohumínští stáhnout do svých mobilů. Díky ní lze snadno informovat správu města o tom, co je kde poroucháno, rozbito, nebo ukradeno a pomoci tak městu problém vyřešit.
Hlášení se dostane do rukou konkrétním úředníkům, kteří pak upozorní pracovníky správy města, aby problém vyřešili, jako například v tomto případě.
"V tuto chvíli nám zbývá z vyřešení dvou tisíc nahlášených závad zhruba dvacet a v podstatě lidé nejčastěji hlásí problémy se zelení, s dopravními značkami, s černými skládkami případně nějaký výmol na cestě," říká Lucie Kolková, mluvčí Městského úřadu v Bohumíně.
Podobnou službu mají také v jiných městech kraje. Zatím ale ne v podobě mobilní aplikace.
Webovou službu pro hlášení závad poskytují například v Rychvaldu. Na internetových stránkách města je speciální odkaz, na kterém mohou lidé vyplnit o jakou závadu se jedná a zaslat také foto. Do budoucna chce ale vedení města zavézt i mobilní aplikaci.
"Všichni jsme dnes vesměs majiteli chytrých telefonů, tak bychom chtěli co nejdříve spustit na telefonech aplikaci pro android, aby to bylo svým způsobem uživatelsky ještě příjemnější,“ říká starostka Rychvaldu Šárka Kapková (STAN).
Kromě Bohumína aplikaci s velkou oblibou pod názvem Dej Tip využívají také v Havířově. V Rychvaldu by mohla začít fungovat už v průběhu jara.