Spolupráce, soutěživost, řešení problémových úloh. Didaktický inkubátor posunuje školy k modernímu vzdělávání a cvičí budoucí učitele. Zapojila se do něj i ZŠ Dětská.
Zuzana Škapová, ředitelka, ZŠ Dětská: “My jsme v minulém roce navázali spolupráci s libereckou univerzitou. Studenti pro nás připravili tuto didaktickou hru. Připravili odemykací úlohy, které děti ve třídách řešily a aby mohly vůbec začít těžit písmenka, tak musely uhodnout větší úlohu, aby do třídy mohly jít. Teď probíhají takzvané těžební úkoly, kdy děti odpovídají na otázky z oblasti češtiny, angličtiny, matematiky, přírodovědných a humanitních předmětů a za každou správně zodpovězenou otázku si vezmou písmenko.”
Z písmen pak děti v tělocvičně skládaly scrable. Týmy po 18 dětech byly složeny z žáků 5. až 9. tříd.
anketa: žáci ZŠ Dětská: “Písmenek mám dost. Jde mi to docela, matika je taková všemožná, všem nejde.”
“Poznám tady nové lidi seznámím se s nimi víc a celkově je to dobré.”
“Je to super a nejvíc mám rád češtinu, protože tady nejvíc boduju a rád běhám.”
“Mě to baví a hlavně mě baví přírodopis. Teďka jsem chtěla zkusit matiku ta mi moc nešla. Jsem na svůj tým hrdá, protože už máme hodně písmenek, tak 120 a možná i víc.”
Do didaktické hry se zapojila i Ostravská univerzita a Jazykové gymnázium Pavla Tigrida.
Martin Tomášek, vysokoškolský učitel, Filozofická fakulta OU: “Jsem tady se skupinou studentů z Ostravské univerzity, s budoucími učiteli, kteří se tady na místě učí jak učit. Všichni si to báječně užíváme a vidíte, je tady perfektní atmosféra. My se potom k tomu vrátíme, rozebereme si, co jsme dělali a budeme přemýšlet o tom, jak to, co jsme se naučili, přenášet do běžných hodin.”
Taťána Mikulenková, učitelka, Jazykové gymnázium Pavla Tigrida: “Studenti jazykového gymnázia Pavla Tigrida asistují u této školní hry. Asistují při její realizaci. Připravili ta jednotlivá stanoviště, obsluhují je.”
Miroslav Slowik, garant didaktické dílny, Technická univerzita v Liberci: “Potřebujeme gernifikovat školní prostředí. To znamená proměnit ho v nějaké herní pole, kde by si žáci mohli zahrát, zjišťovali různé strategie, využívali svého talentu, rozpohybovali se a neseděli 6 hodin na židlích. Aby se poznali vrstevnicky páťák s deváťákem, aby řešili při tom úlohy, které jsou problémově zadané. Aby společně hledali nějakou cestu při řešení, aby jim byl učitel průvodcem, který jim vždycky pomůže.”
Cílem je udělat ze školy přívětivé místo, kam se budou všichni těšit. Klíčovou součástí je tak hra.